Mr. Access introduceert onderhoudsconcept voor bestaande Access-toepassingen

NIJVERDAL 21 APRIL 2016 - Mr. Access bouwt sinds 1993 maatwerksoftware in Microsoft Access. Tot voor kort leverde het bedrijf uit Nijverdal uitsluitend onderhoud en support op door haar gebouwde toepassingen. Met ingang van 1 april 2016 neemt het bedrijf echter ook bestaande, door anderen gebouwde Access-toepassingen in onderhoud. Met dit nieuwe onderhoudsconcept kunnen ook bedrijven die geen door Mr. Access gebouwd Access-systeem hebben zich toch vergewissen van snelle en deskundige ondersteuning in geval van vragen en problemen. Ook voor het doorontwikkelen van hun applicatie kunnen bedrijven vanaf nu bij de experts van Mr. Access terecht.

Een waarborg voor continuïteit

Gerwin Berentschot, directeur/eigenaar van Mr. Access: "Er worden in het Nederlandse bedrijfsleven ontzettend veel Microsoft Access-toepassingen gebruikt. In haast elk bedrijf is er wel minstens één te vinden. Vaak zijn het onmisbare applicaties die op maat werden gemaakt door bijvoorbeeld een medewerker of een ZZP-er. Maar onderhoud en support ervan zijn vaak niet goed geregeld. Vraag jezelf als bedrijf eens af wat er gebeurt als er een probleem optreedt met je Access-applicatie. Kun je dan iemand bellen om het probleem snel voor je op te lossen? En wat als de applicatie moet worden aangepast of uitgebreid, heb je dan snel iemand beschikbaar die dat voor je kan doen? Meestal is het antwoord op deze vragen: nee. Bijvoorbeeld omdat degene die de Access-toepassing voor je heeft ontwikkeld niet meer bij je bedrijf werkt, geen tijd meer voor je heeft, kennis mist om bepaalde functionaliteit te realiseren, of noem maar op. Voor dat soort situaties is onze onderhouds- en supportconcept echt een uitkomst. Het is een waarborg voor onbezorgd werken en continuïteit van je Access-applicatie en dús van je bedrijfsprocessen.”

Strippenkaartsysteem

Mr. Access levert haar onderhouds- en supportdiensten op basis van een strippenkaartsysteem. Gerwin Berentschot legt uit: "Als een klant ons belt, dan moeten we vaak direct in actie komen. Dat kan niet als we eerst een heel inkooptraject door moeten ploeteren voordat we aan de slag kunnen. Daarom schaft de klant die zijn Access-database bij ons in onderhoud wil brengen vooraf een strippenkaart aan. Heeft hij ons nodig, dan is een telefoontje naar één van onze Access-deskundigen genoeg. De tijd die wij vervolgens besteden aan het verzoek van de klant boeken we af op de strippenkaart. De klant heeft zo rechtstreeks toegang tot onze Access-specialisten die direct voor hem aan de slag kunnen.” Daarnaast beperkt het strippenkaartsysteem de administratieve rompslomp. Gerwin: "Met het strippenkaartsysteem voorkomen we een stroom van kleine inkoopordertjes, factuurtjes, bijbehorende betalingshandelingen en boekingen in onze administatie en die van onze klanten. Wel zo handig. Voor ons, maar zeker ook voor onze klanten.”

Ervaren ontwikkelaars

In antwoord op de vraag of het niet verschrikkelijk moeilijk is om een door een ander gebouwd systeem in onderhoud te nemen en door te ontwikkelen, antwoordt Gerwin: “Ja en nee, in die zin dat je niet iedereen er zomaar aan kunt zetten. Je moet immers kunnen doorgronden wat degene voor jou in elkaar heeft gezet. Dat vereist dat je mijlenver boven de stof staat. Daarom hebben wij voor onze onderhouds- en supporttak onze meest ervaren Access-ontwikkelaars vrijgemaakt. Ontwikkelaars die Access kennen als hun broekzak.”

Voor meer informatie over het nieuwe onderhouds- en supportconcept voor bestaande Access-toepassingen van Mr. Access kunt u terecht bij Gerwin Berentschot, Keizerserf 40a, 7441 MN Nijverdal, tel: 0548-769048 / 0652-063030, e-mail: gerwin@mraccess.nl.

Meer artikelen >